Klacht over de gemeente
Bent u niet juist behandeld door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord krijgt op een brief of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd tegen u is. Of u heeft een klacht over een sportzaal of last van bouwlawaai. U kunt een klacht doorgeven. Dit kan online met of zonder DigiD. Of stuur uw klacht naar ons op met de post.
Wat u moet weten
U krijgt binnen 5 werkdagen een bericht dat we uw klacht hebben gekregen
De klachtencoördinator bekijkt dan uw klacht. En probeert dit samen met u op te lossen.
Als u niet tevreden bent met de oplossing van uw klacht
Neem dan contact op met de klachtencoördinator. Bent u dan nog niet tevreden? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Nationale Ombudsman. Vanaf 1 januari 2025 kan dit bij de gemeentelijke ombudsman.
Als u een klacht heeft over een organisatie of partij waar wij mee samenwerken
Dan stuurt u de klacht zelf naar die organisatie. Elke organisatie heeft een eigen klachtenprocedure.
Is het niet duidelijk waar u met uw klacht terecht kunt? Stuur uw klacht dan aan ons. Dan sturen wij uw klacht door naar deze organisatie met uw persoonsgegevens.
Klachten die u op een andere manier moet melden
Klachten over:
- Een beslissing op een aanvraag (bijvoorbeeld voor een vergunning, bijstandsuitkering, subsidie, invalidenparkeerkaart). Bent u het niet eens met een beslissing, maak dan bezwaar
- Een zaak waarover een rechter al uitspraak heeft gedaan
- Discriminatie: voelt u zich gediscrimineerd door een medewerker van de gemeente Nijmegen? Dan kunt u hierover een klacht indienen. U kunt ook discriminatie melden bij Vizier, zij geven advies en ondersteuning
Klacht per post
U kunt uw klacht ook per post aan ons doorgeven. Geef aan over wie of wat uw klacht gaat en wanneer het was. Vermeld uw naam, (mail)adres en telefoonnummer. We behandelen geen anonieme klachten.
Stuur uw brief naar:
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nijmegen
Postbus 9105
6500 HG Nijmegen