Leidinggevende alcoholvergunning aanpassen
Als uw horecazaak open is, moet er altijd een leidinggevende aanwezig zijn die op de vergunning staat. Pas uw vergunning daarom op tijd aan als er leidinggevenden weggaan of bijkomen. Aanpassen kan via inloggen met DigiD of eHerkenning.
Op het moment dat wij uw aanpassing ontvangen, mag de nieuwe leidinggevende direct actief zijn in uw horecazaak.
Voorwaarden
- Alle leidinggevenden staan ingeschreven in het register Landelijke commissie sociale hygiëne (Lcsh). Bij paracommerciële organisaties geldt dit voor minimaal 2 leidinggevenden
- Leidinggevenden zijn 21 jaar of ouder
- We controleren leidinggevenden op goed gedrag (volgens beleid dat nu geldt: beoordeling levensgedrag 2022). Dit betekent bijvoorbeeld dat we kijken of leidinggevenden ooit veroordeeld zijn voor of zich nu bezig houden met drugs, wapens, diefstal, geweld, misbruik (van macht)
- Leidinggevenden staan niet onder financieel toezicht (curatele)
Daarnaast controleren we elke leidinggevende die u aan ons doorgeeft met een Bibob-onderzoek (artikel 3 Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur). Hiermee onderzoeken we of een leidinggevende geen crimineel verleden heeft.
Meesturen
Van elke nieuwe leidinggevende:
- Kopie paspoort of identiteitskaart
- Verklaring leidinggevende horecabedrijf of slijterij( pdf, 88 KB)
- Kopie arbeidscontract
Stuur ook een machtigingsformulier mee als u de aanvraag doet en niet de ondernemer/vergunninghouder bent.
Wanneer krijgt u antwoord
Binnen 8 weken nadat u alles wat nodig is aan ons heeft doorgegeven. Controleer op Mijn Nijmegen hoe ver we zijn met uw aanvraag.
Kosten
€ 141,55
U betaalt voor het behandelen van uw aanvraag, ook als u de vergunning niet krijgt. Krijgt u de vergunning niet of trekt u de aanvraag in, betaalt u 25% van bovenstaande kosten.