Voor de CO2-prestatieladder moeten gemeenschappelijke regelingen ook meegenomen worden. In Nijmegen zijn dat Dar, ODRN en MGR (Werkbedrijf en IRVN).
Hele organisatie uitstoot 1: tonnen CO2-uitstoot gebruik gas en brandstofType uitstoot 1 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|
Gas | 3.615,1 | 3.359,1 | 3.683,1 | 3.446,2 | 2.718,6 |
Groengas | - | - | - | - | 61,0 |
Brandstof bedrijfsmiddelen - diesel | 1,3 | - | 1,2 | 4,8 | - |
Brandstof bedrijfsmiddelen - benzine | 24,7 | 5,3 | 7,2 | 10,9 | 11,8 |
Brandstof wagenpark - diesel | 2.128,9 | 1.657,9 | 1.354,6 | 1.199,2 | 1.233,9 |
Brandstof wagenpark - benzine | 51,0 | 17,9 | 19,0 | 18,9 | 27,5 |
Brandstof wagenpark - HVO | - | - | - | - | - |
Brandstof wagenpark - LPG | 0,4 | 0,5 | 30,6 | 17,4 | - |
Brandstof wagenpark - CNG | 371,5 | 376,0 | 368,6 | 373,4 | 350,5 |
Totaal uitstoot 1 | 6.192,9 | 5.416,6 | 5.464,4 | 5.070,8 | 4.403,3 |
Hele organisatie uitstoot 2: tonnen CO2-uitstoot gebruik elektriciteit en stadswarmteType uitstoot 2 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|
Elektriciteit - grijze stroom | 12.639,4 | 8.955,1 | 1.302,0 | 200,3 | - |
Elektriciteit - groene stroom | - | - | - | - | - |
Elektriciteit - wagens | - | - | - | 0,4 | 0,4 |
Stadswarmte/koude | 239,5 | 380,9 | 232,0 | 210,6 | 229,3 |
Totaal uitstoot 2 | 13.082,5 | 9.510,4 | 1.534,0 | 411,3 | 229,8 |
Hele organisatie tonnen CO2-uitstoot werkverkeerType uitstoot werkverkeer | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|
Gedeclareerde kilometers | 77,9 | 61,4 | 50,8 | 91,0 | 85,2 |
Openbaar vervoer | 0,8 | 0,4 | 0,1 | 0,8 | 0,2 |
Gedeclareerde kilometers trein | - | - | - | - | - |
Gedeclareerde kilometers bus | 11,6 | 2,5 | 0,0 | - | 2,4 |
Gedeclareerde kilometers metro | - | - | - | - | - |
Gedeclareerde kilometers tram | - | - | - | - | - |
Totaal werkverkeer | 90,4 | 64,3 | 50,9 | 91,8 | 87,9 |
Hele organisatie tonnen totale CO2-uitstoot en voortgangTotale uitstoot | 2019 | 2020 | 2021 | | 2022 | 2023 |
---|
Uitstoot 1, uitstoot 2 en werkverkeer | 19.365,8 | 14.991,4 | 7.049,3 | | 5.574,0 | 4.721,0 |
Absolute voortgang | 100% | -23% | -64% | | -71% | -76% |